Seagull, early work in progress
Speedmarker on sketchpaper, wire, spray paint on wood, glue
Seagull, early work in progress
Speedmarker on sketchpaper, wire, spray paint on wood, glue
Seagulls
Speedmarker on sketchpaper, wire, spray paint on wood, glue
Hooded gull, early work in progress
Speedmarker on sketchpaper, wire, spray paint on wood, glue
Hooded gull shiting
Speedmarker on sketchpaper, wire, spray paint on wood, glue
Gulls fighting, work in progress
Speedmarker on sketchpaper, wire, spray paint
Gulls fighting, work in progress
Speedmarker on sketchpaper, wire, spray paint
Gull, work in progress, close up
Speedmarker on sketchpaper, wire, spray paint
WHO, Group of 3 objects, blue
Speedmarker on sketchpaper, wire, spray paint on wood, glue
90x45x36 cm
Ditch Border Flowers, mixed 9 pieces, close up
Ditch Border Flowers, red #1, #2, #3
Papir, ståltråd, tape, spraymaling
H 62 cm
Født 1967, bor og arbejder på Nørrebro i København
Som ung uddanner han sig til dekoratør, men vælger at male og tegne i stedet. I 90’erne arbejder han bl.a. sammen med maleren Tonie Plougmann. Der udstilles flere steder. Ian rejser og arbejder både i New York og Barcelona over længere perioder. I 1998 vælger Ian at uddanne sig som Web-designer og mister langsomt forbindelsen til maleriet. Han fascineres istedet af Internettet og den nye hurtige teknologiske udvikling. Op gennem 00’erne arbejder han med video/lyd, animation og grafik. Han undersøger med sin internetbaseret digitalkunst både selviscenesættelse og pornografi. Ét værk bliver udstillet fysisk i Helsinki 2005. Resten er stortset forsvundet i cyberspace.
I 2013 begynder Ian Christensen igen arbejdet med maleriet. Inspireret af storbyen og dens kultur.
Tempo, bevægelse, larm, affald, genbrug og graffiti. Rejser til storbyerne New York, Barcelona og Berlin er igen skelsættende og giver nyt indhold. Han bruger nye temaer, benytter nye farvekombinationer og motiver.
Ian arbejder undersøgende og repetitivt. Han eksperi-menterer med bevægelse - gentagne rytmiske strøg, fra det storladne til den mindste streg. Farverne er ekspressive, enten kontrastfyldte eller holdt i samme skala. Ian Christensen arbejder med olie, akryl, tusch og spray på papir og lærred ofte i store formater.
Tidens kvinder, Næstved Kommune
Pascal, København
Green Peace, New York
Heart2Heart, DSB S-tog - Friser/bannere og plastikposer, København
S-togs divisionen, udstillingslokaler ved Østerport, København
Billeder fra New York, Cafe Rust, København
Something is rotten in DK, Gökan, Helsinki
Galleri Rammen, Oslo
Liss Martinsen, Oslo
Identify, 4 sal, København
Madam Bagger, Korsør
DSB S-tog, Storkøbenhavn
- Kalvebod Brygge
- Charlottenlund Station
- Flintholm Station
Implantatklinik, København
Daginstitution Ellepilen, Valby